Fort Lauderdale

Fort lauderdale var alltså dit vi alla tillslut kom efter allt strul med flyg! Där spenderade vi tisdagen-fredagen och firade in det nya året.
När vi kom på tisdagen tog vi det mest lugnt, gick ner och tittade på stranden och åt middag sen på kvällen. På nyårsafton spenderade vi dagen down town i Fort Lauderdale där vi gick runt och strosade lite och drack stora smoothies och milkshakes på cheescake factory :-)
Torsdagen sedan spenderades på det superstora ouletmallet Sawgrass Mills. Vi var där i nio timmar men hann långt ifrån att kika in i alla butiker. Jag fyndade en del från Victoria Secret, Forever 21 och lite skjortor från Polo Ralph Lauren och Tommy Hilfiger. På fredagen åkte Jenny och Malin vidare till Alabama och Cornelia, Gabbe och jag till Fort Myers!

Stranden i Fort Lauderdale

Fort Lauderdale by night & Shopping på Sawgrass Mills

Kanalerna i Fort Lauderdale

Wowwow, så gott!

Cheesecake Factory!

I helgen har jag haft besök av mamma och pappa som är på en kryssningssemester men hade en ledig dag i lördags och kom och besökte mig! Vi åkte till Naples och spenderade hela dagen där :-)
Idag har jag hängt med Gabbe och Cornelia och vi åkte till Fort Myers Beach för första gången och sedan in till city i Fort myers!

--> Usa

Väntan på att få lyfta?? Totalt 5-6 h på flygplanet stående på marken..

Den 29:e December var vi på väg till USA, Jenny, Malin, Gabbe, Cornelia och jag. Resan gick dock inte så smidigt! Det började med försening redan i Köpenhamn, 45-60 min, ett tag var vi rädda att missa det anslutande flyget i London då vi bara hade två timmars byte, men vi kom iväg som tur var! På planet i London sedan så hade alla boardat planet, piloten var redo, flyget var redo, redo att rulla ut från gaten och lyfta. Men då säger piloten att det hänt ngt på landningsbanan, ngt "emergency" (nödlandat flyg som var tvunget att bogseras bort)så vi måste vänta tills det blir vår tur. Sedan skjuts förseningen fram flera gånger innan vi av ett från Norweigan får reda på att flyget ska lyfta morgonen efter klockan 07.00. Så vi får ta vårt pick och pack från flygplanet in till flygplatsen utan ngn mer information.. Så där får vi sitta tills vi till slut får reda på att de ska köra oss till ett hotell för att få ett rum och middag. Det blev inte så många timmar eftersom vi var tvungna att vara på flygplatsen 05.00 igen.

I samband med boardningen klockan sju på morgonen så hade de glömt att kalla dit säkerhetskontrollanter, så vi kom väl på planet strax efter sju ngn gång, försenade igen alltså, tjugo minuter eller så. Trodde vi ja, haha! Tiden gick och vid åttatiden meddelade piloten att ett fel hade uppstått.. De hade lastat på fel mat, den maten som lastats på vårt plan skulle egentligen med ett plan till New York. Så piloten sa att vi först var tvungna att byta till den rätta maten med rätt antal portioner osv innan vi kunde lyfta. Klockan 9.30-10.00 fick vi till slut, äntligen lyfta! 18 timmar försent.. Så istället för att komma fram 21.00 på måndagen så kom vi fram till Fort Lauderdale ngn gång på eftermiddagen på tisdagen.

Fortsättning följer...

U and S A

Ett litet hej från mig i USA och Fort Myers. Bilden är från stranden här där jag bor, i huset under pilen för att vara exakt :-) Skriver mer sen när jag får tid, har fullt upp just nu!

Och ja, vädret är amazing (som Ylva skulle ha sagt, haha), mellan 25-30 grader varje dag :-)